viernes, 15 de noviembre de 2013

EXPERIÈNCIA EDUCATIVA

Una experiència innovadora que es podria aplicar en l'àmbit de l'educació, seria convertir els treballs de recerca obligatoris dels alumnes de segon de batxillerat en  "código de respuesta rápida" (QR).

Aquests treballs s'exposarien com s'ha fet sempre davant dels professors, però se'ls hi entregaria un QR, aquest professors s'encarregarien de publicar-ho amb el permís del alumnes a diferents pàgines webs i a diferents llibres relacionats amb el tema que s'ha tractat a la recerca.

Per exemple, si jo faig un treball de recerca sobre l'esport per a les persones que tenen alguna mena de discapacitat ja sigui psíquica o física; aquest treball de recerca es publicaria en revistes, llibre i webs que tractin aquest tema.

Fer el codi QR no es una gran dificultat, ja que ho podem fer a partir de aquesta pàgina web: http://www.codigos-qr.com/generador-de-codigos-qr/ 

Al principi de aquest web ens fa una explicació de com realitzar-ho. Primer s'ha de crear una pàgina web i després copiar URL a aquesta web i ens crearà de immediat aquest codi que si es llegeix per exemple amb el mòbils, ens portarà al contingut que nosaltres haguem posat a la nostra pàgina web on hi haurà tot el treball de recerca.

Aquesta experiència fa créixer i augmentar la creativitat i l'aprenentatge de l'alumne, ja que a l'haver de fer una pàgina web ha de pensar amb l'estil i el disseny. 

Aquesta proposta faria augmentar l'alfabetització informàtica tant dels nens com de les famílies. A més, també promociona la integració social ja que els alumnes pel ser treball de recerca han hagut de anar investigant casos i hi ha treballs centrats únicament amb aquesta integració; com es l'exemple que he posat anteriorment de l'esport per a gent discapacitada. Finalment, dir que també hi trobam relació amb altres agents educatius/social.

Per tant sí que podríem classificar aquesta experiència educativa com innovadora ja que recull tots els criteris esmentats anteriorment:

- Promoció de la comprensió, aprenentatge creatiu.

- Promoció de la alfabetització informàtica.

- Promoció de la interacció social.

- Promoció relació amb altres agents educatius/socials.

No hay comentarios:

Publicar un comentario